|

|

Marttaliitto haluaa arjen hyvinvoinnin ykköseksi – Martat ja mainostoimisto SEK historialliseen yhteistyöhön

Lähiruoka, kaupunkilainen yhteisöllisyys, ekosiivous ja käsillä tekeminen ovat nousseet ilmiöinä trendilistojen kärkeen. Näiden ilmiöiden ytimessä on 114-vuotias Marttaliitto, joka jakaa arjen hallinnan ja kädentaitojen osaamista kaikille suomalaisille. Saadakseen viestinsä kirkkaana läpi entistä useammalle suomalaiselle Marttaliitto valitsi kumppanikseen SEKin, jonka kanssa liitto solmi pitkäaikaisen ja merkittävän strategisen mainostoimistosuhteen.

– Marttojen arvot, toiminta ja osaaminen ovat todella ajankohtaisia nykyarjessa, jossa taidot ja tiedot eivät aina kulje sukupolvelta toiselle perheiden sisällä. Monilla ei ole ketään keneltä kysyä apua tai vinkkejä. Nyt solmitun SEK-yhteistyön tavoitteena on kirkastaa Marttojen peruslupaus ja löytää joukkoomme yhä uusia oman aikansa Marttoja, jotta voimme edistää kotien ja perheiden hyvinvointia myös seuraavat 100 vuotta, kertoo Marttaliiton toiminnanjohtaja Marianne Heikkilä.

Maailman ja toimintaympäristön muuttuessa myös Marttaliitossa halutaan huolehtia siitä, että toimintatavat seuraavat aikaa ja sisällöt säilyvät nykyihmisille merkityksellisinä.

– Martat tunnetaan monien erillisten toimintojensa kautta, sienituntemuksen lisäämisestä tervejärkiseen joulusiivoukseen. Tehtävämme on auttaa kirkastamaan Marttojen lupaus ja päivittää mielikuva vastaamaan nykypäivän todellisuutta, yhteisöllisyyttä ja perinteitä kunnioittaen. Tavoitteena on, että Martat nousevat ensimmäisenä mieleen, kun suomalaiset kaipaavat apua arkeen tai haluavat oppia tekemään itse, kertoo SEKin Brand Development Director Minna-Liisa Kaitala.

Brändityön lisäksi SEK-yhteistyö sisältää mm. Marttaliiton palvelujen tuotteistamista.

Lisätietoa:

Marianne Heikkilä, Marttaliitto, toiminnanjohtaja, Martat-lehden päätoimittaja
050 375 1195, marianne.heikkila@martat.fi

Minna-Liisa Kaitala, SEK, Brand Development Director
040 358 0091, minna.kaitala@sek.fi

 

Marttaliitto ry
Martat on kotitalousneuvontaa harjoittava kansalaisjärjestö, joka edistää kotien ja perheiden hyvinvointia sekä kotitalouden arvostusta. Järjestö antaa jäsenilleen taitoja ja valmiuksia vaikuttaa omassa elinympäristössään ja yhteiskunnassa. Marttaliitto suunnittelee järjestön toimintaa ja julkaisee kotitalouksia varten ruokaan, ravitsemukseen, puutarhanhoitoon, ympäristöön, kodin talouteen ja kodinhoitoon liittyvää aineistoa. Neuvonta tavoitti vuonna 2012 yli 130 000 kansalaista.

Marttaliittoon kuuluu 16 piiriä, joissa ammattitutkinnon suorittaneet kotitalous- ja puutarhaneuvojat järjestävät kursseja ja opetusta. Marttayhdistyksiä on 1200 ja niissä on 46 000 jäsentä. Yhdistykset kokoontuvat marttailtoihin kotitalouskurssien, kädentaitojen, luentojen ja opiskelujen merkeissä.
https://www.martat.fi/

SEK
SEK suunnittelee tuloksellisinta markkinointia tarjoten kattavan valikoiman markkinointi- ja konsultointipalveluja Suomessa ja maailmalla. SEK on osa Salomaa Groupia.
http://sek.fi/

Jaa sivu