| |

Minä & Sinä

On Roosa nauha -kampanjan aika! Tämän vuoden nauhan on suunnitellut muusikko Anna Puu, joka on tuonut Roosa nauhaan oman voimasymbolinsa, salaman. Salama symboloi tässä keräyksessä ihmisessä olevaa voimaa. Nauhan teema on Minä & Sinä – Meissä on voimaa.

Vuodesta 2003 lähtien on Roosa nauha -kampanjalla on tuettu rintasyövän vastaista työtä Suomessa. Suomessa yleisin syöpä on rintasyöpä, johon sairastuu vuosittain 5000 naista. Vuosien varrella kampanjan keräämillä 9 miljoonalla eurolla on edistetty suomalaista rintasyöpätutkimusta ja vaikutettu siihen, että yhä useampi rintasyöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa. Lisäksi kampanjasta saaduilla varoilla on rahoitettu neuvontatyötä ja ylläpidetty Syöpäjärjestöjen maksutonta neuvontapalevelua.

Roosa nauhan koko veroton myyntihinta lahjoitetaan keräykseen. Nauhan hinta on kolme euroa. Vuoden 2018 Roosa nauha -keräyksen pääyhteiskumppanit ovat Kesko, SOK ja Lindex. Roosa nauhoja myyvät Lindexit, K-Citymarketit, K-Supermarketit, K-Marketit, Neste K –liikenneasemat, S-marketit, Prismat, Alepat, Stockmann Herkut, Salet, Sokokset, Emotionit ja ABC-marketit. Lisäksi Roosa nauhoja myyvät useat alueelliset syöpäyhdistykset ympäri Suomen.

Syöpä koskettaa kaikkia. Ostamalla Roosa nauhan ja tunnuksella merkittyjä kampanjatuotteita osoitat, että välität.

Syöpä on ollut eri muodossa osa myös minun elämääni ja siten koskettanut perhettäni ja läheisiäni. Syöpä on ollut osa joidenkin ystävieni elämää tai he ovat kulkeneet syöpää sairastavan rinnalla. Ostin Roosa nauhan, minä välitän <3

Kommentit (2)

  1. Tunne rintasi ry tekee paljon Marttojen kanssa ennaltaehkäisevää työtä. Heiltä voi pyytää opastusluentoja. Oma tarkkailu on iso osa ennaltaehkäisyä. Tässä linkki Tunne rintasi ry:n opastukseen http://www.tunnerintasi.fi/rintojen-omatarkkailu/omatarkkailun-ohjeet/ Marttaliitto ry on yksi yhdistyksen perustajista.

    • Kiitos linkistä, Ritva!

Jätä kommentti

*

Jaa sivu