Ruokalistan suunnittelu viikoksi tai kahdeksi eteenpäin säästää aikaa ja vaivaa

Lapsiperheen viikkoruokalista koostuu helpoista ruokaohjeista ja perusraaka-aineista. Lapset kannattaa ottaa mukaan ruoanvalmistukseen ja heille voi antaa taitojen mukaan erilaisia tehtäviä kuten huuhtelua, kuorimista tai raastamista. lapset voivat myös mitata aineksia, sekoittaa taikinaa, voidella uunivuokaa tai esimerkiksi muotoilla leipiä uunipellille. Usein ruoka maistuukin paremmalta, kun sitä on itse päässyt valmistelemaan 😊

KOTONA-ruokakassin reseptit
Esimerkki lapsiperheen ruokalistasta
Malli yhden ja kolmen viikon ruokalistaan


Helpot ja nopeat, muutaman raaka-aineen reseptit auttavat arjessa

Varsinkin siivouspäivinä kaipaa nopeita luotto-ohjeita. Välipaloja ei myöskään sovi unohtaa, sillä säännölliset ruoka-ajat rytmittävät päivää. Lisäksi kasvavalle lapselle säännölliset ateriat ja ravitsevat välipalat ovat erittäin tärkeitä. Aterioita tulee tarjota 3–4 tunnin välein eli 4–6 ateriaa päivässä.

Vinkkejä ravitseviin välipaloihin ja pikaisiin ruoka-ohjeisiin täältä: KOTONA-ruokakassin helpot reseptit siivouspäivään ja välipaloihin


Retkieväät maistuvat ulkoilun jälkeen

Minne menetkin, pakkaa evääksi sellaista, mistä itse pidät. Muista kuitenkin, että ulkona luonnossa yksinkertaisetkin eväät maistuvat erityisen hyvältä. Olemme koonneet KOTONA-ruokakassin materiaaliin vinkkejä niin kesäisille kuin talvisille retkille. Tästä pääset katsomaan videon retkieväiden kokoamisesta ja tutustumaan ruokakassin resepteihin.