Marttarekisteri

Marttajärjestö on ottanut syyskuussa 2022 käyttöön uuden jäsenrekisterin. Marttayhdistysten jäsenrekisteri eli portaali korvautuu Marttarekisterillä. Jäsenrekisteriä on kehitetty marttayhdistysten toiveiden mukaisesti ja uusi ohjelma on helppokäyttöinen.

Marttarekisterissä on tiedot yhdistyksistä, toimintaryhmistä sekä tiedot kaikista yhdistysten jäsenistä, luottamustoimista, ansiomerkeistä ja laskutuksesta.

Yhdistyksessä voidaan päivittää yhdistysten perustietoja, jäsenten tietoja sekä luottamustoimia. Marttaliitossa lisätään uudet jäsenyydet, poistetaan jäsenyydet sekä tehdään yhdistysten vaihdot. Myös ansiomerkit lisätään Marttaliitossa. Voit ilmoittaa näistä osoitteeseen jarjestosihteeri@martat.fi.

Marttarekisterissä on useita valmiita ja ajantasaisia yhdistystoimintaa helpottavia raportteja kuten jäsenluettelot, tiedot uusista ja eronneista jäsenistä, tiedot luottamustoimista, tiedot maksamattomista jäsenistä selkä luettelo jäsenistä, jotka täyttävät seuraavaksi tasavuosia. Raportit voi viedä Exceliin, jossa niitä voi muokata haluamallaan tavalla.

Marttarekisterin käyttäjät

Marttaliitossa on tehty tunnukset uuteen Marttarekisteriin automaattisesti kaikille yhdistysten puheenjohtajille sekä henkilöille, joilla on ollut tunnukset jäsenrekisteriin ja on käyttänyt sitä viimeisen vuoden aikana.

Mikäli henkilö vaihtuu tai haluat tunnukset uudelle Marttarekisterin käyttäjälle, tulee tästä ilmoittaa Marttaliittoon osoitteeseen marttarekisteri@martat.fi. Ilmoita viestissä henkilön nimi, jäsennumero, sähköposti ja yhdistys. Yhdistyksen hallitus päättää rekisterin käyttäjät.

Jos olet saanut jo tunnukset Marttarekisteriin, ja olet jo kertaalleen kirjautunut sinne, voit jatkossa kirjautua Marttarekisteriin marttaliittory.force.com/marttarekisteri -sivun kautta.

Käyttöohjeet
Koulutus

Marttarekisterin koulutuksessa käydään läpi rekisterin perusteita ja lopussa vastataan esille tulleisiin kysymyksiin. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia voit pyytää ne osoitteesta marttarekisteri@martat.fi. Koulutuksessa ei tarvitse olla kirjautuneena rekisteriin

Kevään koulutus järjestetään 20.3.2024 kello 17.00–19.00. Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Olemme keränneet kaikki edellisen koulutuksen materiaalit (Powerpoint-esitys, koulutuksen tallenne ja vastaukset koulutuksessa esitettyihin kysymyksiin) Martta-akatemiaan, jonne pääsee tästä linkistä. https://moodle.mmg.fi/martat/course/view.php?id=519. Kurssiavain on: MaRek2022. Jos et jostain syystä saa tuota linkkiä auki, löydät kurssin akatemiasta nimellä Marttarekisterikoulutus.

Ohjeet Martta-akatemian käyttöön on täällä:  https://www.martat.fi/martat/tutustu-toimintaamme/martta-akatemia/

Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset

Olemme keränneet listan erilaisista kysymyksistä sekä vastauksista näihin kysymyksiin. Lista kannattaa lukea läpi, mikäli jokin asia Marttarekisteriin tai sen käyttöön liittyen on epäselvä. Päivitämme listaa uusilla kysymyksillä ja vastauksilla, kun niitä ilmenee.

Katso UKK-lista täältä.

Tietosuoja

Marttarekisterissä on jäsenten henkilötietoja, joten jokaisen henkilötietojen käsittelijän tulee ymmärtää tietosuojan ja huolellisuuden merkitys niin, että tiedot eivät pääse leviämään ulkopuolisten käsiin.

  • Huolehdi laitteistasi. Muista aina kirjautua ulos Marttarekisteristä, kun olet lopettanut sen käytön.
  • Huolehdi käyttäjätunnuksistasi niin, että ne eivät pääse muiden käsiin.
  • Henkilötietoja on käsiteltävä ja säilytettävä huolellisesti ja luottamuksellisesti, eikä niitä saa luovuttaa ulkopuolisille.

Lisää tietoa tietosuojasta löytyy täältä https://www.martat.fi/martat/yhdistyskanava/jarjestoportaalijasenrekisteri/henkilotietojen-kasittely-yhdistyksissa/

Marttarekisterin ylläpito ja jäsenten laskutus

Marttaliitto ylläpitää ja tuottaa kaikkia jäsenrekisteripalveluja ja hoitaa valtakunnallisen jäsenmaksulaskutuksen sekä jäsenmaksujen palautukset yhdistyksille.

Mikäli sinulla on kysyttävää Marttarekisterin käytöstä, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen marttarekisteri@martat.fi.