Marttajärjestö on ottanut syyskuussa käyttöön uuden jäsenrekisterin. Marttayhdistysten jäsenrekisteri eli portaali korvautuu Marttarekisterillä. Jäsenrekisteriä on kehitetty marttayhdistysten toiveiden mukaisesti ja uusi ohjelma on helppokäyttöinen.

Marttarekisterissä on tiedot yhdistyksistä, toimintaryhmistä sekä tiedot kaikista yhdistysten jäsenistä, luottamustoimista, ansiomerkeistä ja laskutuksesta.

Ajankohtaista Marttarekisterin käytöstä

Huoltokatko on päättynyt. Olemme lähettäneet 12.10. sähköpostin kaikille, joilla on ollut tunnukset Marttarekisteriin ennen huoltokatkoa. Sähköpostissa on otsikko Marttarekisteri: Tervetuloa käyttämään Marttarekisteriä. Rekisterin tunnukset saa taas käyttöönsä, kun seuraa sähköpostissa olevia ohjeita. 

Yhdistyksessä voidaan päivittää yhdistysten perustietoja, jäsenten tietoja sekä luottamustoimia. Marttaliitossa lisätään uudet jäsenyydet, poistetaan jäsenyydet sekä tehdään yhdistysten vaihdot. Myös ansiomerkit lisätään Marttaliitossa. Voit ilmoittaa näistä osoitteeseen jarjestosihteeri@martat.fi.

Marttarekisterissä on useita valmiita ja ajantasaisia yhdistystoimintaa helpottavia raportteja kuten jäsenluettelot, tiedot uusista ja eronneista jäsenistä, tiedot luottamustoimista, tiedot maksamattomista jäsenistä selkä luettelo jäsenistä, jotka täyttävät seuraavaksi tasavuosia. Raportit voi viedä Exceliin, jossa niitä voi muokata haluamallaan tavalla.

Marttarekisterin käyttäjät

Marttaliitossa on tehty tunnukset uuteen Marttarekisteriin automaattisesti kaikille yhdistysten toiminnanjohtajille sekä henkilöille, joilla on ollut tunnukset jäsenrekisteriin ja on käyttänyt sitä viimeisen vuoden aikana.

Mikäli henkilö vaihtuu tai haluat tunnukset uudelle Marttarekisterikäyttäjälle, tulee tästä ilmoittaa Mattaliittoon osoitteeseen marttarekisteri@martat.fi. Ilmoita viestissä henkilön nimi, jäsennumero, sähköposti ja yhdistys. Yhdistyksen hallitus päättää rekisterin käyttäjät.

Jos olet saanut jo tunnukset Marttarekisteriin ja olet jo kertaalleen kirjautunut sinne, voit jatkossa kirjautua Marttarekisteriin marttaliittory.force.com/marttarekisteri -sivun kautta.

Käyttöohjeet
Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset

Olemme keränneet listan erilaisista kysymyksistä sekä vastauksista näihin kysymyksiin. Lista kannattaa lukea läpi, mikäli jokin asia Marttarekisteriin tai sen käyttöön liittyen on epäselvä. Päivitämme listaa uusilla kysymyksillä ja vastauksilla, kun niitä ilmenee.

Katso UKK-lista täältä.

Koulutus

Järjestämme Marttarekisterin käyttökoulutuksen etäyhteyksin Teamsilla 17.11. kello 17.00-18.30. Voit ilmoittautua Marttarekisterin käyttäjäkoulutukseen TÄSTÄ.

Tietosuoja

Marttarekisterissä on jäsenten henkilötietoja, joten jokaisen henkilötietojen käsittelijän tulee ymmärtää tietosuojan ja huolellisuuden merkitys niin, että tiedot eivät pääse leviämään ulkopuolisten käsiin.

  • Huolehdi laitteistasi. Muista aina kirjautua ulos Marttarekisteristä, kun olet lopettanut sen käytön.
  • Huolehdi käyttäjätunnuksistasi niin, että ne eivät pääse muiden käsiin.
  • Henkilötietoja on käsiteltävä ja säilytettävä huolellisesti ja luottamuksellisesti, eikä niitä saa luovuttaa ulkopuolisille.

Lisää tietoa tietosuojasta löytyy täältä https://www.martat.fi/martat/yhdistyskanava/jarjestoportaalijasenrekisteri/henkilotietojen-kasittely-yhdistyksissa/

Marttarekisterin ylläpito ja jäsenten laskutus

Marttaliitto ylläpitää ja tuottaa kaikkia jäsenrekisteripalveluja ja hoitaa valtakunnallisen jäsenmaksulaskutuksen sekä jäsenmaksujen palautukset yhdistyksille.

Mikäli sinulla on kysyttävää Marttarekisterin käytöstä, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen marttarekisteri@martat.fi tai soittaa tiistaisin 4.10. alkaen klo 9.00–18.00 numeroon 050 511 8099.