Kevään viikkoruokalistaan on haluttu tuoda raikkautta hyödyntämällä hedelmiä monipuolisesti. Päivällisellä päästään maistamaan Intian, Espanjan ja Italian makuja. Perinteisempinä ruokina ovat mureke ja kalakeitto sekä ohrapuuro. Sunnuntain ateria on juhlavampi ja sopii hyvin myös pääsiäiseen.

MA TI KE TO PE LA SU
kasvisruokapvä kasvisruokapvä kasvisruokapvä
Aamupala Valitse aamupalasi aamiaisehdotuksista. Välillä on mukava syödä aamupalaksi jotain totutusta poikkeavaa. Aamiaismuffinssit Hyvän aamun juoma
Lounas Arkena toinen päivän lämpimistä aterioista syödään yleensä koulussa tai työpaikalla. Jos työskentelet lounasaikaan kotona, kokoa ruoka edellispäivien tähteistä tai valmista edellisenä päivänä runsaasti päivällistä, jotta sitä riittää lounaaksikin. Juustokurpitsat**** Lampaankyljyksiä ja fetakastikketta
Välipala Keväinen munakas Raejuusto-hedelmäsalaatti Rieskarulla Mustaherukka-banaanismoothie Pesto-juustosarvet Viikonloppuna aikaa ruoan laittamiseen on yleensä enemmän. Aamiainen syödään myöhään ja rauhassa. Lounas ja päivällinen ovat yhdistetty yhdeksi isommaksi ateriaksi iltapäivällä. Iltapala on tavallista täyttävämpi, koska edellisestä ruoasta on jo aikaa. Viikonloppuisin välipala jää usein välistä.
Päivällinen Kukkakaalikorma Kana-äyriäispaella* Herkkumureke** Kasvislasagne Kalastajan keitto***
Iltapala Valitse iltapalasi iltapalaehdotuksista. Muistele mitä söit aamupalaksi ja valitse jotain toisenlaista.  Ohrapuuro Hedelmäpannari*****

*Käytä kukkakaalikorman tähteet paellaan.
**Tarjoile ruskean kastikkeen ja perunan kanssa.

****Käytä keittoon keskiviikolta yli jääneet perunat.
****Korvaa pakastemaissi tähdekasviksilla.
*****Käytä pannariin hedelmäsalaatin tähteet.

Jaa sivu